MKIT-Dagen & Career Day.

MKIT-dagen och MKIT Career Day är två arbetsmarknadsdagar som arrangeras av MKIT Studentförening. Föreningen består av studenter inom Masterprogrammet för Management, Kommunikation och IT. Vi är studenter med blandad bakgrund både inom Systemvetenskap, Företagsekonomi och Medie-kommunikation. Masterprogrammet är skapat för att ta fram studenter med kompetenser i gränslandet mellan Business och IT, vilket är ett område där det finns en stor efterfrågan på kompetenser inom näringslivet. Både MKIT-dagen och Career Day är gjorda för att ytterligare brygga Business och IT, men också Studenter med sådan kompetens och näringslivet.

Är du ett företag med ett sådant behov, eller en student intresserad av ett program med just en sådan kompetens? Då har du kommit helt rätt!

MKIT-dagen är studentföreningens egen arbetsmarknadsdag som genomförs MKIT Studentförening. Syftet med MKIT dagen är ge masterprogrammets studenter möjligheten att träffa och inspireras av representanter ifrån olika organisationer som arbetar med de frågor som studenterna är intresserade av. Förhoppningen är att studenter ska finna sin framtida arbetsgivare och att organisationer sina framtida medarbetare.

MKIT-dagen har besökts av företag så som Releye, Cisco och Accenture.

Kontakt. Våra karriärsdagar erbjuder företag en unik chans att träffa talanger med expertis i gränslandet mellan IT och Organisation. Programmet är tvärvetenskapligt och bryggar kunskaper mellan Systemvetare, Kommunikatörer och Företagsekonomer. Det råder en bristvara på sådana kompetenser inom de flesta stora organisationer och offentlig sektor. MKIT-dagen är ett perfekt tillfälle för företag som söker framtida kandidater inom områden så som Verksamhetsutveckling, IT/Management-konsultering och Digital marknadsföring.

Låter det intressant? Tveka inte att kontakta oss på naringsliv@mkitstudentforening.se för en intresseanmälan till MKIT’s karriärsdagar hösten 2018

MKIT Career Day.

MKIT Career day är en heldag där MKIT’s studenter själva besöker företagen. Tidigare år har vi besökt företag så som IBM, Tieto och Visma där det bjöds på föreläsningar, karriärsinspiration, mingel och nätverkande. Dagen ger en möjlighet för både studenter och att träffa sina framtida talanger respektive arbetsgivare inom IT-branchen.

På MKIT’s karriärdagar 2016 närvarade följande företag: